Wiosną wzięliśmy udział w ogólnopolskim konkursie grantowym MIĘDZYNARODOWEJ ORGANIZACJI DS. MIGRACJI (IOM) – AGENDY ONZ IOM Poland na realizację lokalnych działań integracyjnych dla dzieci i młodzieży ze społeczności lokalnej i migranckiej.
Nasza aplikacja konkursowa przeszła gęste sito rekrutacyjne i otrzymaliśmy grant w wysokości 11 tysięcy złoty!
Celem działań finansowanych w ramach konkursu grantowego jest wspieranie integracji w wielokulturowym środowisku szkolnym.
Dzięki dofinansowaniu uczniowie klas pierwszych wzięli udział w dodatkowych zajęciach i warsztatach integracyjnych.
Wszystkie klasy pierwsze wzięły udział w spacerach po Dzielnicy Czterech Świątyń, zwanej też Dzielnicą Wzajemnego Szacunku. Swoją wiedzą podzieliła się pani Małgorzata Urlich-Kornacka – obecnie w ramach własnej działalności Via Wrocław, oraz współpracy ze Stowarzyszeniem TUiTAM, pełni rolę przewodnika miejskiego po Wrocławiu, oraz pilota po Dolnym Śląsku i Niemczech (Drezno, Saksonia, Berlin oraz Poczdam). Oprowadza w języku polskim i niemieckim.
A nie-tacy-starzy-wrocławianie pamiętają też jak uczyła na Słubickiej j.niemieckiego i prowadziła kapitalne Koło Teatralne! ❤
Kolejne warsztaty o tematyce antydyskryminacyjnej i wielokulturowości prowadzili trenerzy Fundacji EkoRozwoju: Aneta Osuch i Arkadiusz Wierzba. Przygotowali specjalne, interaktywne warsztaty dedykowane pierwszoklasistom, i najwyraźniej trafili w potrzeby i zainteresowania uczniów, którzy bardzo pozytywnie wypowiedzieli się w ewaluacjach powarsztatowych.
Warto wspomnieć, że komfort pracy z wykorzystaniem multimediów był o wiele lepszy dzięki montażowi rolet okiennych, które zostały zainstalowane w sali warsztatowej, również dzięki funduszom grantowym.
Wkładem własnym szkoły, w realizację projektu były warsztaty rozwojowe pt „Drzewo Możliwości” prowadzone przez szkolną psycholożkę i koordynatorkę projektu p. Agnieszkę Ratajczak-Mucharską. Pracując indywidualnie i w podgrupach uczniowie tworzyli własne Drzewa Możliwości, planując własne życiowe cele i marzenia, doszukując się pozytywnych cech, które umożliwią im realizację tych planów i ustalając skąd mogą czerpać siły i wsparcie – na wzór korzeni. Wybrane, najważniejsze dla siebie cele zapisali na liściach i przykleili w koronie drzewa, namalowanego na ścianie sali przez uczennicę kl.2h Natalię Popel, Andrianę Tarantsovą i Wiktorię Nowak.
**
Wszystkie działania zostały zrealizowane w ramach projektu IOM finansowanego przez Stany Zjednoczone Ameryki.